ZAPYTANIE OFERTOWE realizacji usługi polegającej na przeprowadzeniu cyklu szkoleń superwizyjnych i superwizji dla pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Poznaniu.
nr postępowania:5/2020, data: 07.02.2020 r.
- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu cyklu szkoleń superwizyjnych dla pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Poznaniu :
1a Szkolenie superwizyjne dla pracowników socjalnych.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą pracowników socjalnych, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 15 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 4 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj.24 godziny zegarowe.
1b Superwizja pracy socjalnej dla pracowników socjalnych oraz pracowników do spraw wdrażania usług społecznych
Superwizja będzie organizowana w formie cyklicznych grupowych spotkań certyfikowanego superwizora pracy socjalnej z grupą pracowników socjalnych oraz pracownikami ds. wdrażania usług społecznych, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 15 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 4 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj.24 godziny zegarowe.
1c Szkolenie superwizyjne dla psychologów i terapeutów.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą 11-tu psychologów i terapeutów, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. (z wyjątkiem lipca i sierpnia). Sesje superwizyjne realizowane będą 1 raz w miesiącu w wymiarze 4-ech godzin zegarowych (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji superwizyjnych tj. 24 godziny zegarowe.
1d Szkolenie superwizyjne dla psychologów i trenerów wykonujących działania
na rzecz Klientów MOPR korzystających ze wsparcia Klubu Integracji Społecznej.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą 9 – ciu psychologów i trenerów, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. Sesje superwizyjne realizowane będą 1 raz w miesiącu w wymiarze 4-ech godzin zegarowych (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji superwizyjnych, tj.24 godziny zegarowe.
1e Szkolenie superwizyjne dla koordynatorów pieczy zastępczej.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą 10-ciu koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. (z wyjątkiem lipca i sierpnia). W ramach szkoleń superwizyjnych przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu trwające 4 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych,tj.24 godziny zegarowe.
1f Szkolenie superwizyjne dla koordynatorów pieczy zastępczej.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą 10-ciu koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. (z wyjątkiem lipca i sierpnia). W ramach szkoleń superwizyjnych przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu trwające 4 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych,tj.24 godziny zegarowe.
1g Szkolenie superwizyjne dla pracowników socjalnych pracujących
w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą pracowników socjalnych, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 15 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 4 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj.24 godziny zegarowe.
1h Szkolenie superwizyjne dla asystentów rodziny.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą asystentów rodziny, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 10 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 4 godziny zegarowe(z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj. 24 godziny zegarowe.
1i Szkolenie superwizyjne dla asystentów rodziny.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą asystentów rodziny, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 10 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 4 godziny zegarowe(z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj. 24 godziny zegarowe.
1j Szkolenie superwizyjne dla pedagogów.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą pedagogów, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 5 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 3 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj.18 godzin zegarowych.
1k Szkolenie superwizyjne dla organizatorów społeczności lokalnej.
Szkolenie superwizyjne będzie organizowane w formie cyklicznych grupowych spotkań superwizora z grupą organizatorów społeczności lokalnej, w okresie od marca 2020 r. do października 2020 r. ( z wyjątkiem lipca i sierpnia ). Szkolenie superwizyjne realizowane będzie w grupie 5 osób. Przewidziane jest 1 spotkanie w miesiącu po 3 godziny zegarowe (z uwzględnieniem przerw); łącznie całość zamówienia to 6 sesji szkoleniowych, tj.18 godzin zegarowych.
- Zamawiający dopuszcza możliwość częściowej realizacji zamówienia t. j.:
I część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 15-stu pracowników socjalnych, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
II część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 10-ciu pracowników socjalnych oraz 5-ciu pracowników ds. wdrażania usług społecznych , tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
III część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 11-tu psychologów i pedagogów, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
IV część : wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 9-ciu psychologów i trenerów KIS, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
V część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 10-ciu koordynatorów pieczy zastępczej, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych ( 24 godziny zegarowe),
VI część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 10-ciu koordynatorów pieczy zastępczej, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych ( 24 godziny zegarowe),
VII część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 12-tu pracowników socjalnych pracujących w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
VIII część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 10-ciu asystentów rodziny, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
IX część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 10-ciu asystentów rodziny, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (24 godziny zegarowe),
X część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 5-ciu pedagogów, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (18 godzin zegarowych),
XI część: wykonanie przez jednego wykonawcę usługi na rzecz 1 grupy złożonej z 5-ciu organizatorów społeczności lokalnej, tj. przeprowadzenie 6-ciu sesji superwizyjnych (18 godzin zegarowych).
- Wykonawca będzie ustalał z Zamawiającym harmonogram spotkań superwizyjnych,odpowiadający potrzebom zgłaszanym przez pracowników.
- Spotkania będą odbywały się w dni robocze, w godzinach pracy Zamawiającego.
- WYMAGANIA WOBEC WYKONAWCY
Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez osobę wyznaczoną do realizacji zamówienia:
- wykształcenia wyższego magisterskiego w dziedzinie nauk społecznych
( pedagogika, psychologia, praca socjalna, socjologia, nauki o rodzinie, filozofia,
nauk medycznych)
- pełni zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
Zamawiający oceni spełnienie warunków w postepowaniu : spełnia/nie spełnia.
Do zadań superwizora będzie należało:
- zawarcie kontraktu superwizyjnego pomiędzy superwizorem a uczestnikami szkolenia;
- przestrzeganie ustaleń zawartych w kontrakcie superwizyjnym;
- przygotowanie i prowadzenie listy obecności wraz z zakresem godzinowym;
- wystawienie uczestnikom zaświadczeń potwierdzających udział w szkoleniu superwizyjnym lub superwizji .
Pozostałe obowiązki superwizora:
- realizowanie usługi zgodnie z ustalonym harmonogramem;
- ewidencjonowanie wykonanych godzin pracy;
- przedstawianie dokumentów rozliczeniowych niezwłocznie po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego;
- utrzymywanie stałego kontaktu z Zamawiającym, w tym bieżące informowanie o wszystkich zaistniałych problemach;
- przestrzeganie obowiązków wynikających z realizacji umowy, przepisów prawnych, procedur, standardów oraz innych obowiązujących dokumentów;
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
III. Wybór oferty:
1.Przy wyborze oferty Zleceniodawca będzie kierował się wybranymi kryteriami przypisując im odpowiednio ilość punktów zgodnie z załącznikiem nr 3 do Zapytania Ofertowego.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, której suma punktów będzie najwyższa.
- Sposób oceny ofert:
- Kryterium – cena zamówienia – 4 pkt.
Obliczanie punktacji w kryterium :
- Oferta z najniższą ceną otrzyma 4 pkt.
- Oferta z ceną wyższą od najniższej do 10% – 3 pkt.
- Oferta z ceną wyższą od najniższej w przedziale 10% do 20% – 2 pkt.
- Oferta z ceną wyższą od najniższej powyżej 20% – 1 pkt.
2) Kryterium – Staż pracy osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia w jednostkach pomocy społecznej lub jednostkach świadczących usługi w obszarze wsparcia zdrowia psychicznego ,poradnictwa rodzinnego, poradnictwa socjalnego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie itp. – max.4 pkt.:
Obliczanie punktacji w kryterium :
- 0-5 lat – 1 pkt.
- powyżej 6 – 2 pkt.
- powyżej 10 lat- 3 pkt.
- powyżej 20-tu lat- 4 pkt.
Zleceniobiorca przedstawi zaświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej z CEIDG wraz z kodem PKD, zaświadczenie dot. zatrudnienia ,świadectwa pracy.
3) Kryterium – doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia w prowadzeniu grupowych form wsparcia dla pracowników jednostek pomocy społecznej, poradni psychologiczno-pedagogicznych, organizacji pozarządowych; podmiotów realizujących usługi poradnictwa pedagogicznego, psychologicznego, socjalnego, w obszarze przeciwdziałania przemocy itp. w okresie 01. 2016- 12.2018 – max.4 pkt.
Obliczanie punktacji w kryterium :
- 0 do 50 godzin dydaktycznych – 1 pkt.
- 51-100 godzin dydaktycznych- 2 pkt.
- 101-200 godzin dydaktycznych-3 pkt.
- powyżej 200 godzin dydaktycznych- 4 pkt.
Zleceniobiorca przedstawi dokumenty potwierdzające posiadane przez osobę wyznaczoną do realizacji zamówienia doświadczenie-referencje, świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu itp.
4) Kryterium – jakość wykonania przez osobę wyznaczoną do realizacji zamówienia zadań z zakresu szkoleń superwizyjnych i innych form grupowego wsparcia zawodowego pracowników jednostek pomocy społecznej, poradni psychologiczno-pedagogicznych, organizacji pozarządowych; podmiotów realizujących usługi poradnictwa pedagogicznego, psychologicznego, socjalnego, poradnictwa w zakresie przeciwdziałania przemocy itp. w okresie 01. 2016- 12.2018 – max. 4 pkt.
Obliczanie punktacji w kryterium :
- do 2 zamówień potwierdzonych pozytywnymi referencjami od zleceniodawców – 1 pkt;
- 3-4 zamówienia potwierdzone pozytywnymi referencjami od zleceniodawców – 2 pkt;
- 5-6 zamówień potwierdzonych pozytywnymi referencjami od zleceniodawców – 3 pkt;
- 7 i więcej zamówień potwierdzonych pozytywnymi referencjami od zleceniodawców – 4 pkt;
Zleceniobiorca przedstawi dokumenty zawierające referencje dotyczące wykonanych zadań.
5) Kryterium- kwalifikacje osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia potwierdzone dyplomami, certyfikatami oraz świadectwami z ukończenia szkół psychoterapii, terapii, studiów podyplomowych, kursów i szkoleń np. z coachingu, akademii trenera, pracy z grupą – max. 4 pkt..
Obliczanie punktacji w kryterium :
- do 50 h (godziny dydaktyczne) – 1 pkt.;
- 51-100 h – 2 pkt.;
- 101-150 h – 3 pkt.
- powyżej 150 h – 4 pkt.
Zleceniobiorca przedstawi certyfikaty, świadectwa lub zaświadczenia potwierdzające ww. kwalifikacje.
Przed zawarciem umowy (wzór umowy – załącznik nr 4) Zleceniodawca może prowadzić dodatkowe negocjacje z Oferentem, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą lub z kilkoma Oferentami, których oferty zostały ocenione najwyżej, w szczególności jeśli oferty przekroczą kwoty, które Zleceniodawca może przeznaczyć na realizację zamówienia. Jeśli w wyniku negocjacji dojdzie do zmiany treści ofert, Oferent zobowiązany jest złożyć ofertę ostateczną w terminie 2 dni od dnia zakończenia negocjacji.
Zleceniodawca do chwili podpisania umowy zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie jego prowadzenia, bez podawania przyczyn.
- OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
- Cena oferty jest ceną brutto, musi być podana w PLN cyfrowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Wykonawca podaje cenę za 1 godzinę zegarową przeprowadzenia szkolenia superwizyjnego.
- Oferowana cena winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem zlecenia i nie może ulec zmianie przez cały okres obowiązywania umowy.
- Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (złoty polski).
- Okresem rozliczeniowym będzie jeden miesiąc kalendarzowy.
- Zamawiający z wynagrodzenia brutto Wykonawcy potrąci wszystkie składki, które są wymagane przepisami prawa.
- DOKUMENTY JAKIE POWINIEN WYKONAWCA DOŁĄCZYĆ DO OFERTY
- Formularz ofertowy- załącznik nr 1.
- Dokumenty potwierdzające:
- długość stażu pracy w jednostkach pomocy społecznej lub jednostkach świadczących usługi w obszarze wsparcia zdrowia psychicznego ,poradnictwa rodzinnego, poradnictwa socjalnego, poradnictwa w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie, organizacjach pozarządowych itp.
- wykonanie zadań w zakresie grupowych form wsparcia zawodowego dla pracowników jednostek pomocy społecznej, poradni psychologiczno-pedagogicznych, organizacji pozarządowych; podmiotów realizujących usługi poradnictwa pedagogicznego, psychologicznego, socjalnego, poradnictwa w obszarze przeciwdziałania przemocy itp.;
- kwalifikacje w zakresie superwizji, coachingu, umiejętności trenera i in.;
- jakość wykonania zadań z zakresu szkoleń superwizyjnych i innych form grupowego wsparcia zawodowego pracowników
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem
za umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe- załącznik nr 2
- Oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystaniu
z pełni praw publicznych- załącznik nr 2
- MIEJSCE, SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Prosimy o przesłanie ofert pocztą na adres siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu, ul. Cześnikowska 18, 60-330 Poznań
lub składanie ich osobiście w kancelarii Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu w terminie do dnia 21.02.2020 r., do godz. 15.00 z dopiskiem „Oferta – cykl szkoleń superwizyjnych dla pracowników MOPR”.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Wybór ofert nastąpi w dniu 26.02.2020 r.
Osobą upoważnioną do kontaktu z oferentami jest:
- Marek Lasota, Kierownik Działu Metodycznego MOPR w Poznaniu, ul. Cześnikowska 18, 60-330 Poznań, marek_lasota@mopr.poznan.pl ;
- Sylwia Mielniczek, Dział Metodyczny MOPR w Poznaniu,
- Cześnikowska 18, 60-330 Poznań, sylwia_mielniczek@mopr.poznan.pl
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
Załączniki:
załacznik_nr_1-2020
załącznik_nr_2-2020
załacznik_nr_3-2020
załącznik_nr_4-2020